[uppsalapendeln] Re: Förslag till ins Xndare

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 22 Jan 2003 08:43:36 +0100

Hej Fredrik,
När publiceras artikeln och i vilken/vilka tidningar?
mvh Eva Paalzow

ps ang. vad jag skrev igår kväll - jag har TIMkort, arbetar i Sollentuna. Det
kunde kanske tyckas underligt att jag inte ville betala biljett
Stockholm-Märsta kvällstid, jag menar då SJ biljett. Jag försöker ju i det
längsta försöka åka pendeltåget till Märsta.d.s.

>>> Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx 01/22/03 08:29am >>>
hej, sakfelet med tågen kl. 21 korrigerades sederemera till den version
som gick till tidningarna. Det var ju ännu värre än jag kunnat
föreställa mig - 19.30 och sen 23.00 - betyder i mina öron att
pendlingstrafiken de facto har uppfört efter kontorstid, nåt annat kan
man inte säga om det!

Det verkar också som om C G inte förstår våra invändningar om det där
med priset - hon gjorde ju den egendomliga parallellen med nåt Gym som
hon besöker, där hon tydligen anser att man får finna sig i att de drar
in maskiner, sänker öppettiderna, osv, utan att månadsavgiften ändras.
Men det resonemanget är ju horribelt - åtminstonde jag hade definitivt
gått tillbaka till stället och högljutt påpekat att "det här är inte vad
ni utlovade då jag löste biljetten" - vad lever man i för värld när man
inte inser sånt? Och säger det nånting om SJs bild av verkligheten,
kontraktsrätten, näringslivets etik ("ingångna avtal ska hållas"), osv?

/F