[uppsalapendeln] Förseningar o flygblad mm

  • From: "EvaBritt Karlsson" <eva.britt.karlsson@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 06 Feb 2003 10:00:11 +0100

8.10 försenat den 6/3 03.

Orsak: ett lok som stod på spåret i Stockholm, i sin tur beroende på snö
på växlarna, och det tog tid att få bort snön. Tåget försenat  till
Uppsala, kom ca 8.20 och gick cirka 10 minuter senare. Ankomst Sthlm 9.14,
men först fick vi givetvis stå och vänta på ett ledigt spår.

Prenumererar på SMS, och det första skickades 07.19. men jag slog inte på
telefonen förrän 07.30

 "...ordinarie avgångstid försenat p g a spårfel. Beräknad ny avgångstid
08.40." Nästa meddelande kom 07.34 : "ny beräknad avgång 08.15".

Väl på centralen i Uppsala stod det på ankommande tåg: ny beräknad
ankomsttid 08.15, inget på avgående!
Kom dock upp något senare om beräknad avgång 08.20.

Många tåg var försenade - i alla riktningar, så vänthallen var full,
främst med resenärer till Gävle.Men även många pendlare till Knivsta,
Märsta  o  Stockholm. Jag delade flygblad, pratade med folk, gick runt
både inne i vänthallen, ute på perrongen mm. Var lite kallt för fingrarna
att dela. Men jag fick ut lite info i alla fall.

Gävleresenärerna var intresserade, men ville självklart inte ha just de
här flygbladen. De menade att de i princip upplevde samma problem-
förseningar, inställda tåg mm.

Fick också frågan från en resenär: hur tar /får man kontakt om man inte
har en dator? Det visste inte jag...

Tänkte mig att nästa gång tåget går som det ska när jag åker på morgonen,
försöka dela på tåget.

/Eva Britt

Eva Britt Karlsson
Vänsterpartiets kansli