[uppsalapendeln] Re: Färre avgångar samt förlu

  • From: Jonas Lindh <mr_lindh@xxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 18 Feb 2005 08:56:09 -0800 (PST)

SJ samarbetar ju med länstrafiksbolagen...vinsterna
delas. Jag antar att det är därför som pendeln går med
förlust. SJ kan säkert visserligen avbryta samarbetet,
men då kommer det att bli dyrare att åka med tåg för
de resenärer med kombinerade kort.

--- Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=3-AV_ID=379505,00.html

> Stockholm och Uppsala under vissa tider. Fem
> avgångar i vardera riktning kan försvinna till
> hösten.

> avgångar, mellan 9.40 och 12.40, ställs in. På
> kvällen ställs 19.40-tågen in.
> Uppsalapendeln med förlust, många miljoner minus per
> år, säger Kajsa Moström, presschef på SJ. Vi har
> inte tillräckligt med resenärer för att behålla
> halvtimmestrafik på de här tiderna.

> förlustlinjerna eller hur?

> Vid eventuella frågor, kontakta
> uppsalapendel@xxxxxxxxxxx
Take Yahoo! Mail with you! Get it on your mobile phone.
http://mobile.yahoo.com/maildemo