[uppsalapendeln] Re: Festen fortsatte

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Leif Lagerstedt <lagerstedt@xxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 08:33:14 +0100

japp, som lök på laxen (eller, om ni så vill, grädden på moset), så var 18.40 från Stockholm 20 minuter sent pga en olycka vid avstigningen på Arlanda - en kvinnlig passagerare hann inte av, och nån drog i nödbromsen. Det lät som en tryckluftsslang som springer läck inne i vagnarna. Efter en stund sade den kvinnliga konduktören att passageraren nu var omplåstrad och att vi kunde fortsätta.

*Suck*, snart orkar jag inte med alla förseningar längre. Det kostar mig just nu en timme extra per dag!

/F

Leif Lagerstedt wrote:

Festen från måndag morgon fortsatte på kvällen när vi skulle åka hem till Uppsala. När jag kom ner till Stockholm C så visade det sig att 17.10 till Uppsala var inställt. Vill man verkligen ställa till det är det nog rätt tåg att ställa in! Ingen info om anledningen. I högtalarna hänvisades alla till 17.40. I hastigheten glömde man bort att hänvisa till direkttåget 17.30. Eller blev det också inställt? Jag såg dock ett tågsätt som liknade 17.30-konfigurationen köra in mot spåren 17-19 ca 17.15. Som årskortsinnehavare smet jag ombort på ett X 2000 som gick 17.15 och räddade mitt skinn på det viset. Men så här får det bara inte fortsätta!

Förmodligen var det Hagalund igen som ställde till det. Ända sedan jag började pendla 1969 har Hagalund varit samma källa till trassel. På 35 år har man inte kunnat få någon ordning där. Det verkar inte spela någon roll om SJ äger stället eller inte. Samma trassel ändå. Ett vanmäktigt SJ, ett dysfunktionellt Banverk och ett opålitligt Trainmaint i Hagalund, verkligen en sorglig trio. På något sätt verkar det som om SJ aldrig fått en chans här.

Suck!

Leif Lagerstedt

This communication is confidential and intended solely for the addressee(s). Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you believe this message has been sent to you in error, please notify the sender by replying to this transmission and delete the message without disclosing it. Thank you.

E-mail including attachments is susceptible to data corruption, interruption, unauthorized amendment, tampering and viruses, and we only send and receive e-mails on the basis that we are not liable for any such corruption, interception, amendment, tampering or viruses or any consequences thereof.