[uppsalapendeln] Festen fortsatte

  • From: Leif Lagerstedt <lagerstedt@xxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 09 Feb 2004 21:36:30 +0100

Festen från måndag morgon fortsatte på kvällen när vi skulle åka hem till Uppsala. När jag kom ner till Stockholm C så visade det sig att 17.10 till Uppsala var inställt. Vill man verkligen ställa till det är det nog rätt tåg att ställa in! Ingen info om anledningen. I högtalarna hänvisades alla till 17.40. I hastigheten glömde man bort att hänvisa till direkttåget 17.30. Eller blev det också inställt? Jag såg dock ett tågsätt som liknade 17.30-konfigurationen köra in mot spåren 17-19 ca 17.15. Som årskortsinnehavare smet jag ombort på ett X 2000 som gick 17.15 och räddade mitt skinn på det viset. Men så här får det bara inte fortsätta!

Förmodligen var det Hagalund igen som ställde till det. Ända sedan jag började pendla 1969 har Hagalund varit samma källa till trassel. På 35 år har man inte kunnat få någon ordning där. Det verkar inte spela någon roll om SJ äger stället eller inte. Samma trassel ändå. Ett vanmäktigt SJ, ett dysfunktionellt Banverk och ett opålitligt Trainmaint i Hagalund, verkligen en sorglig trio. På något sätt verkar det som om SJ aldrig fått en chans här.

Suck!

Leif Lagerstedt