[uppsalapendeln] Re: FW: [Fwd: Sena tåg]

  • From: David Lundberg <davidl@xxxxxxxxxxxx>
  • To: Leif Lagerstedt <leif.lagerstedt@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 15 Mar 2006 11:04:37 +0100 (CET)

I måndags 13 mars var direkttåget 0800 från Uppsala til Stockholm inställt. Ingen förklaring gavs. Packat med resenärer på 0810 förstås. Noterade att det stod ett X 2000 och väntade på Storlienresenärerna. Bra åtgärd.

Det var samtidigt som jag kom in 15 min sent från Sthlm.

Noterade ni formuleringen i sista meningen i SJ:s meddelande: vilket "opåverkade" punktligheten. Norrländsk negation?

Jupp. 2 av mina 7.10 var ju klart påverkade, fast det ena avgick ju inte ens överhuvudtaget å räknas väl bort från "försenade" då och "en gång sen är ju ingen gång" så då har väl inte punktligheten påverkats.. eller nått.

I övrigt var min chef jätteglad när en ledning revs ner i Skutskär å ställde till så inget icke-x2000 avgick till Arlanda på två timmar. X2000 gick flera gånger men de med vanlig biljett fick inte åka med. Lösningen blev att åka taxi parallellt med X2000 och skicka räkningen till SJ.

// David