[uppsalapendeln] Re: Enkäten i morse. ..

  • From: "Eva Paalzow Star Sollentuna" <eva.paalzow@xxxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 29 Jan 2003 10:32:51 +0100

Vad jag förstår reste Birgitta Dahl under den tid hon var talman med privat
(läs tjänstebil) bil. Det var i alla fall vad som framgick av en dokumentär om
Birgitta som gick på TV för ett tag sedan. Där hämtades hon med bil framför
bostaden. Men man ska ju definitivt inte tro allt man ser på TV!!?
mvh Eva Paalzow

>>> Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx 01/29/03 10:28am >>>
en sak som jag tycker är konstig när det gäller politiker och tågstrulet
- varför är (s) så tysta i frågan?  Vi har inte hört från en enda
(s)-riksdagsledamot fårn C-län
 - inte heller Birgitta Dahl (visserligen avgången nu) , Tomas Östros,
Lena Sommestad (bägge bor väl i Uppsala och pendlar till Stockholm ?)
 har sagt eller gjort något.

Är de nöjda med tingens ordning som de är, eller hur skall man tolka
det? Eller finns det nån sorts logik i att om man är FÖR offentliga
monopol så måste man också gilla allt de gör, oavsett
om det är bedrövligt eller inte?

/F