[uppsalapendeln] Det "positiva" med senaste kaos

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 10:19:49 +0100

Det "positiva" med senaste kaos hos SJ är att man kan knalla till
stationen i princip när som helst numera, alltid finns det något tåg som
är försenat och skall gå snart.

Som i morse, då jag kom 7:20 till stationen och tog 7:00 tåget.
Det var halvtomt, alla bytte antagligen till 7:10 tidigare.

Eftersom tåget ändå var försenad 20 minuter så struntade jag att stämpla
kortet (man får ju pengarna tillbaka ändå, typ.

Ingen biljettkontroll förekommer på kraftig försenade tåg (verkar det
som), så min diskussion om saken med konduktören uteblev.

Kom till Stockholm ca 8:00, klart prisvärd!

/D