[uppsalapendeln] Re: De lär sig aldrig

  • From: "Fredrick Beste (AL/EAB)" <fredrick.beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 16 Feb 2005 12:45:47 +0100

1) De gånger jag fört restidsgarantin på tal till medresenärer (i synnerhet när
det varit aktuellt att åberopa den) så
har inte dessa personer känt till den alls, vilket har förvånat mig en smula.

2)De som springer mest över spåren i Stockholm är de orangeklädda som ska städa
tågen.
Vad sänder det beteendet ut för signaler till oss andra?

3) SJ påstod så sent som i höstas att "blanketter för restidsgarantin finns
ombord".

/F

Tobbe S wrote:

> ---- Begin Original Message ----
> Bland vana pendlare, speciellt på U-Cst är nog restidsgarantin känd,
> flertalet av mina kollegor som själva betalar sina pendlingsresor
> känner  till den. Man har läst om den i kvällstidningar i annonser,
> hört om den på TV, läst om den i "Kupé", sett den på SJs hemsida,
> blivit upplyst av personal eller av andra pendlare eller bekanta.
>
> TS: Med tanke på de förvånade diskussioner som uppstår i vagnarna de
> få gånger SJ upplyser om restidsgarantin så tror jag inte den är
> tillräckligt känd bland resenärerna./

> [...]

             Fredrick Beste, M.Sc.
Ericsson Utvecklings AB, Core Network Development
          Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx