[uppsalapendeln] Re: De lär sig aldrig

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 16 Feb 2005 09:51:36 +0000

Det är sant. Tyvärr blir straffet hårt även för föraren och alla de som finns på plattformen. För att inte tala om anhöriga och vänner.....

/ Bengt K

From: Pamela Davidsson <pamela.davidsson@xxxxxxxxxxx>
To: "uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
Subject: [uppsalapendeln] Re: De lär sig aldrig
Date: Wed, 16 Feb 2005 10:21:22 +0100

Vet inte om man behöver böter, när det finns hårdare straff;

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=316888,00.html

/Pamela

Och jag börjar bli fruktansvärt trött på alla medresenärer som springer över
spår 1 och 2 i Uppsala när tåget kommer in på spår 4. Jag önskar snart att
det står en ordningsvakt eller polis där och utdömmer böter på 600 kr för
obehörigt beträdande av spåranläggning. Vilka sköna pengar det skulle dra in
till staten och Banverket att kunna förbättra spår- och signalstandard.

/ Bengt K

_________________________________________________________________ Auktioner: Tjäna en hacka på gamla prylar http://tradera.msn.se