[uppsalapendeln] Re: De lär sig aldrig

  • From: Pamela Davidsson <pamela.davidsson@xxxxxxxxxxx>
  • To: "uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx" <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 16 Feb 2005 10:21:22 +0100

Vet inte om man behöver böter, när det finns hårdare straff;

http://www2.unt.se/avd/1,1786,MC=1-AV_ID=316888,00.html

/Pamela

Och jag börjar bli fruktansvärt trött på alla medresenärer som springer över
spår 1 och 2 i Uppsala när tåget kommer in på spår 4. Jag önskar snart att
det står en ordningsvakt eller polis där och utdömmer böter på 600 kr för
obehörigt beträdande av spåranläggning. Vilka sköna pengar det skulle dra in
till staten och Banverket att kunna förbättra spår- och signalstandard.

/ Bengt K