[uppsalapendeln] Re: De lär sig aldrig

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 15 Feb 2005 14:40:18 +0000

Jag hoppas ditt sista stycke, speciellt de två sista meningarna var fulla av ironi? Annars förstår jag inte varför man skall kasta skit på "Svensson" som gör sitt jobb.

Jag för min del har några blanketter hemma och några liggande på jobbet, allt för att vart hän jag än är kunna skriva direkt. Tar de slut pyser jag inom stationen i Uppsala och hämtar några eller utnyttjar det som heter internet och där laddar hem och skriver ut några(om jag nu inte hittar den redan nedladdade filen.

Jag förstår ombordpersonalen som inte alltid kan släpa med sig en låda blanketter. För de måste väl se till att alltid ha dessa med sig om de kommer på ett nytt tåg där det inte finns blanketter.

Tycker Bengt K,
som börjat återfå förtroendet för SJ trots en rätt grov miss för några veckor sedan.

From: "Tobbe S" <humanet@xxxxxxxxxxxx>
To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Subject: [uppsalapendeln] De lär sig aldrig
Date: Tue, 15 Feb 2005 13:48:02 +0100

KLIPP
I höjd med Slotts i Uppsala så är det då dags för biljettvisning och
jag ber, förstås, om reklamationsblanketter men det hade unga fröken
SJ-anställd inte på sig. Vore det inte klädsamt undrade jag, med tanke
på att halva tåget bestod av resenärer som hade rätt att få tillbaka
sina pengar, och att hennes chefer tror att blanketterna finns på
tåget? Hon blev mig inte svaret skyldig: ?Tja, men då måste ju jag
släpa på alla dem, och då får ju jag lida fast mitt tåg är tid?! Vadå
?hennes tåg??! Hon tillstod när hon gick att man skulle kunna ha dem
på tåget, tyckte rent av att det var en bra idé så hon kanske inte var
så insnöad trots allt. Skojar bara, så klart hon var!

/tobbe sjölund

_________________________________________________________________ Lättare att hitta drömresan med MSN Resor http://www.msn.se/resor/