[uppsalapendeln] Re: Dagen D

  • From: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 15 Jan 2004 08:32:17 +0000

Jag blir lite orolig när jag läser nedanstående mening i blanketten. Detta innebär väl att signalfel, växelfel, naturhinder, lokfel, prsonalbrist mm mm inte kommer att ersättas.

Citat:
"Det krävs också att förseningen beror på något som kunde ha förhindrats av SJ."

/ Bengt

From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
CC: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
Subject: [uppsalapendeln] Re: Dagen D
Date: Thu, 15 Jan 2004 08:58:27 +0100

Observera att det verkar inte gå att åberopa resetidsgaranti via webben, så vill SJ att alla skall skriva brev och betala porto till Svenska Posten.
Alla andra reklamationer kan man skriva direkt på webben.

SJ vill inte göra det enkelt då skulle flera utnyttja garantin och deras kalkyler om 30 millioner spricker.

Här är direkt länk till PDF:en

http://www.sj.se/file/0,4425,283402,00.pdf

_________________________________________________________________ Hitta rätt köpare på MSN Köp & Sälj http://www.msn.se/koposalj