[uppsalapendeln] Blandad kompott

  • From: Leif Lagerstedt <lagerstedt@xxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 04 Jan 2004 17:46:50 +0100

Igår (3 december) skulle jag åka till Stockholm igen, det visade sig att 1140 var inställt, OK det blev 1240 i stället. Rutin numera. Bara fem minuters försening. För återresan tänkte jag mig 1925, som ju fanns på den tryckta tidtabellen, men det fanns i inte på avgångstavlan alls. Däremot fanns en allmän information om att man hade reparationer e.d. för sig mellan Linköping och Norrköping så vi uppmanades att ringa ett telefonnummer eller att gå in på www.sj.se och se efter vad som gällde. Visst, alla som står där nere och tittar har naturligtvis en bärbar dator med trådlös anslutning för att logga in! Alla har heller inte mobiltelefoner. Så det var inte mycket till information där inte. 1925 var uppenbarligen inställt, så jag fick masa mig från spår 18 till spår 3 där 1940 snällt stod och väntade, bara det... 1840 hade råkat ut för nedriven ledning och var försenat och kom så småningom in ca. 1940. Då gjorde SJ en bra sak, man höll 1940 några minuter så att alla från det försenade tåget hann springa över, utmärkt. Så vi ser här hur ojämn standarden är. Missad info men korrekt inväntning av försenat tåg.

Ser med bävan fram mot att börja pendla igen 7 januari!

Leif Lagerstedt