[uppsalapendeln] Besök hos Resenärsforum

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sat, 10 Sep 2005 10:20:06 +0200

jag besökte resenärsforum igår, och hade en stunds samtal med deras generalsekreterare Kurt Hultgren. De vill fungera som ett slags samordnare för olika resenärsgrupper i landet, och deras ambition är att kontakta samtliga pendlarföreningar. På sikt vill de verka som en "intresseförening" för kollektivresenärer, en tågets motsvarighet till MRF om man så vill - en kraftig inflytelserik lobby och remissinstans. Idag saknas ju något sådant i Sverige.
Intressant tyckte jag, och hoppades att dialogen skulle fortsätta. Vi får se åt vilket håll det utvecklas.

De kommer länka mot våra hemsidor, och vi kan göra detsamma mot dem

www.resenarsforum.se

generalsekreteraren:
kurt.hultgren@xxxxxxxxxxxxxxxx
070-788 44 77