[uppsalapendeln] Beröm!

  • From: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 22 Nov 2004 13:51:16 +0100

Tog åttatåget i morse från Uppsala. Lokfel gjorde att vi kom fram cirkus
en halvtimme, fyrtio minuter för sent.
Men - hör å häpna - jag blev inte alltför stressad av det!
Den enkla anledningen är att det har fungerat alldeles ypperligt på
sistone. Varken inställda tåg eller förseningar mer än några minuter här
och var. Till och med när snön kom funkade det! Eller är det bara jag som
har haft tur?
Förbättringen tror jag beror på att tågen för det mesta håller sig till
Uppsala-Stockholmsträckan. Inga försenade tåg norr- eller söderifrån kan
sinka.
Kanon!
Fantastiskt!
Det har sänkt min stressnivå markant. Så när det då nån enstaka gång blir
lokfel så rinner inte bägaren lika lätt över som när det sker med jämna
mellanrum.
Snälla Fredrik, om du har kontakt med Irja eller vem det nu är som fått
Uppsalatrafiken på sitt SJ-bord, framför mitt beröm och min evinnerliga
tacksamhet över att ha fått en drägligare pendlarvardag!
/Agneta