[uppsalapendeln] Re: Automatstopp

  • From: "EvaBritt Karlsson" <eva.britt.karlsson@xxxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 07 Jan 2003 11:03:22 +0100

Jo nog fick Kerstin rätt!

Jag kom i godan ro för att ta 08.10 tåget...
Glöm det!

Tåget var inställt, biljetthallen var fullproppad med människor, dels
pendlare utan månadsbiljett, men även alla andra drabbade resenärer. För
det inställda tåget var inte det enda. Alla tåg till och från Stockholm
Tåget som skulle gått 06.53 hade ny avgångstid 7.53 (hade dock inte lämnat
spåret när jag gick ett par minuter över åtta!).

På skyltarna stod det växelfel. I kundservice sa de: växelfel OCH
enkelspår, beroende på ett elfel söder om Uppsala.

Jag gav upp och gick till bussen. Tänkte ta 08.20 till stockholm  MEN
bussen var försenad. Kom inte in förrän cirka halv nio, avgick omkring
08.40. P g a snö, köer och en transport som orsakade kaos i höjd med
Upplands Väsby anlände bussen Stockholm (Cityterminalen) kl 09.53.
Vem sa att det är bättre med buss?

God fortsättning till er alla, hoppas att kylan tar slut (fast jag älskar
kalla vinrtrar9 så att tågen kan rulla igen. ser fram emot hemresan med
bävan.

/Eva Britt