[uppsalapendeln] Re: Angående beloppen på värdecheckar i restidsgarantin.

  • From: Calle <duga@xxxxxxxxxxxxxx>
  • To: b b <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 18 Jan 2006 18:32:43 +0100

För mig har det varierat från ca 45 kr upp till 64 kr. Senast fick jag 50 kr. Har SJ+SL för 2314 kr.

b b skrev:

Hej alla!

Jag har funderat lite på Restidsgarantin. Jag har Tim-kort med Uppsalabuss, SJ U-Cst 2:a klass och SL.
Sedan jag lade till SL i oktober utnyttjat garantin vid tre tillfällen. Jag har då fått värdecheckar på 70 kr, 70 kr respektive nu sist på 50 kr.

Jag blev något fundersam på den sista jag fick i dag på 50 kr. Påverkade det att jag hade åkt en lågtrafikavgång som beloppet var lägre eller vad var det?

Jag ringde upp SJ och hörde efter. Efter en stund fick jag svaret att med min kombination så skulle jag få 46 kr(!!!) i värdecheck. Man har helt enkelt gjort fel.

Innan jag lade till SL så hade jag bara Uppsalabuss och U-Cst 2:a klass och även då fick jag olika värdecheckar men har hela tiden trott att det har att göra med lågtrafik.

Hur har ni det? Får ni samma belopp och vilket eller vilka belopp får ni värdecheckar på och i så fall vilken kombination av kort har ni?

/ Bengt