[uppsalapendeln] Ang: i morse

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Mon, 3 Feb 2003 22:27:41 +0100

Men vem är förvånad? Om SJ inte lyckats ge korrekt information via
traditionella kanaler, varför skulle det plötsligt bli bättre bara för att
man fick ytterligare en teknik att hålla reda på?
Hälsn
Kerstin, oxå på 7.15 i morse.

                    Fredrick Beste

                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:   PendlarNätverket
Uppsala-Stockholm
                    son.se>
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
                    Sänt av:                         Kopia:

                    uppsalapendeln-bounce@fre        Ärende:
[uppsalapendeln] i morse
                    elists.org

                    2003-02-03 08:50

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

   i morse fick jag flera SMS, att 06.45 och 06.53 var  först försenade,
sen inställt (06.45), men väl nere på stationen stod det att 06.45 till
Etuna via Sthlm skulle gå typ 07.30. När jag strax före kl. 07.00 ringde
till SJs kundtjänst visste inte den som svarade att det var några
störningar alls vid Uppsala (då hade jag redan fått 4 SMS), och när han
kollat med sin arbetsledare  visade det sig att det de facto var
förseningar  pga spårfel vid Hagalund, men att 7.15 och 7.23 skulle gå
normalt.  Han var frustrerad över att kunderna hade info som han inte
hade (kommer de inte från samma system?).
Nere på stationen satte jag mig på 7.15-tåget strax efter kl. 7. Då kom
3 st SMS som sade att 07.15. 07.23 och 07,45 var alla 5 minuter
försenade "orsak okänd". 07-15 avgick emellertid på rätt tid. Så här har
det varit förut - tåg som SMS:ats ut som försenade har ändå avgått på
tid... Vad är värst - ingen info eller fel info?