[uppsalapendeln] Re: Ang: fler vittnesmål omarrogans

  • From: "sarasundquist.privat" <sarasundquist@xxxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 29 Jan 2003 17:46:21 +0100

Att SJ-representater ljuger inför media om informationen till oss
pendlare har jag hört ett flertal gånger. Det gör mig galen, ibland
skulle jag önska en paneldebatt eller dyligt där ord fick stå mot ord.
Så som nu med halvflata journalister låter det ju som att de
informerar gott och väl och det får stå oemotsagt.

/Sara

> [...]
av
> skrivelsen". Det låter litet lamt tycker jag, men vi får väl se. Den
ende
> uppsalabo som sitter i trafikutskottet är Michael Oscarsson, kd, och
han är
> suppleant.
>
> F ö fick jag möjlighet att göra några korta uttalanden i ABC-nytt i
går
> kväll. Jag ville att de i första hand skulle koncentrera sig på att
man
> valt att dra in "tioövertågen" på kvällarna och behållit
"tjugoitågen", d v
> s prioriterar eskilstunabornas arlandaresor framför arbetspendlarna
Uppsala