[uppsalapendeln] Ang: Stockholm-Arlanda VS Uppsala-Arlanda

  • From: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • To: dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 14:12:47 +0100

Den som har månadskort åker på det till och från Arlanda. För den som
däremot har Tim-kort som måste stämplas kostar det mer, vad det nu är för
logik i det.
Jag brukar åka på mitt månadskort när jag ska hem från Arlanda. På vägen
dit tar jag däremot alltid bussen, trots att jag åker gratis på mitt
månadskort. Med ett flyg att passa vill jag veta att jag kommer i tid och
det skulle därför aldrig falla mig in att ta tåget. Det blir förstås
dyrare för min arbetsgivare som får betala flygbussbiljetter varje gång. Å
andra sidan kan jag lugnt luta mig tillbaks och vara säker på att komma
fram.

/Agneta