[uppsalapendeln] Ang: SV: Stockholm-Arlanda VS Uppsala-Arlanda

  • From: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • To: dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 14:34:13 +0100

Men i så fall borde det ju inte spela nån roll om man stämplar sitt kort
till Stockholm och hoppar av på Arlanda? Om det ändå är samma pris? Man
måste alltså krångla i automaten? Varför det?
Jag fattar inte. Jag fattar ingenting när det gäller pendlingen. Jag
förstår inte varför det är så svårt att få tågen att gå, jag förstår inte
att det ska vara så svårt att ge information och jag förstår inte att det
aldrig blir bättre. Någon på listan hade pendlat sen 1969? Har ingen
handlingskraftig människa under dessa år lyckats mobilisera tillräckligt
många pendlare för en revolution? Massprotest? Strejk?
Jag har bestämt mig för att ge upp och flytta. Det här funkar inte längre.

/Agneta

Sänt av:        uppsalapendeln-bounce@xxxxxxxxxxxxx
Till:   <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
Kopia:
Ärende: [uppsalapendeln] SV: Stockholm-Arlanda VS Uppsala-Arlanda

Med TiM kort kostar en resa Uppsala-Arlanda och Arlanda ?Uppsala 69 kr,
alltså exakt samma pris som mellan Uppsala-Stockholm eller
Stockholm-Uppsala (fast man får köpa biljett i automat, det går inte
stämpla kortet med inprogrammerad resa (Uppsala-Arlanda).

Vet ej vad det kostar från Stockholm, skall kolla i kväll.

För att våga ta tåget TILL  Arlanda måste man nog ha stor marginal, det
håller jag med om.