[uppsalapendeln] Ang: SV : Re klammation av 7.17tåget idag

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Sun, 9 Feb 2003 17:56:01 +0100

Men nu går det väl för långt! Ska vi, som ändå blir bestulna på timmar,
månader, år av våra liv för att SJ inte klarar sin uppgift oxå avsätta tid
för att se på hur de gör när de misslyckas. Tack, men räkna inte med mig!
Hälsningar
Kerstin

                    Thomas Tydal

                    <uppsalapendeln@xxxxxxxx>        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    Sänt av:                         Kopia:

                    uppsalapendeln-bounce@fre        Ärende:
[uppsalapendeln] SV : Re  klammation av 7.17 tåget idag
                    elists.org

                    2003-02-08 11:05

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

Fredrick,

> SJ och Banverket har inte lärt sig NÅGONTING ALLS av trafikinfarkten för
> drygt ett år sedan - inte ett dugg. Jag vill gå så långt att påstå att
> det kan inte bero på annat än ren och skär inkompetens från högsta
> toppen i de bägge organisationerna och nedåt.

Det låter som du skulle behöva göra ett studiebesök hos "Fjärren", dvs
trafikledningscentralen i Stockholm. Därifrån styr man alla tåg på (bland
annat) sträckan Stockholm-Uppsala. Är du intresserad så kanske jag kan
ordna det.