[uppsalapendeln] Ang: SV: Nyatåg i följande avgångar

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Feb 2003 13:55:15 +0100

Och hur passar det med "normala" pendlartider? Även om många av oss har
flexibla arbetstider, så är det nog trots allt så att de allra flesta
försöker åka in före 9 på morgnarna och hem någonstans mellan 5 och 6. Så
att SJ slår sig för bröstet över alla finesser man åstadkommit är rätt
obefogat, så länge de inte kommer målgruppen tillgodo. Fina tåg på tider
när ingen av oss åker är fullständigt ointressant. Men ligger givetvis helt
i linje med SJs policy att prioritera att  Eskilstunaborna = strökunderna,
som ska till Arlanda men ge fullständigt 17 i stamkunderna som är helt
beroende av tågen för att kunna ta sig till och från jobbet. För en del,
rätt många faktiskt, innebär det att man behöver kunna byta mellan SL- och
uppsalapendel i Märsta.
Men det är klart - vi har förstått att SJ-ledningen lever i en annan värld
än vi. Hur ska man annars tolka VD:s uttalande i förra numret av Kupé om
att ta en pilsner, se en film eller spela spel på tåget? Hallå! Jag vill
åka tåg till och från jobbet på 35 - 40 minuter varje dag, inte göra en
semesterresa!
Hälsningar
Kerstin

                    Thomas Tydal

                    <uppsalapendeln@xxxxxxxx>        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    Sänt av:                         Kopia:

                    uppsalapendeln-bounce@fre        Ärende:
[uppsalapendeln] SV: Nya tåg i
                    elists.org                       följande avgångar

                    2003-02-05 12:54

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

> När går de tågen? De skulle jag vilja åka också!

Normalt rör det sig om följande tåg:

Från Uppsala:
 måndag-fredag

09.10, 10.10, 11.10, 12.10, 13.10, 14.10 (ej fredag) och 15.10.

 lördag

16.40

 söndag

17.40

Från Stockholm:
 måndag-fredag

08.10, 09.10, 10.10, 11.10, 12.10, 13.10 (ej fredag), 13.40, 14.10 och
18.30.

 lördag

08.10, 15.40

 söndag