[uppsalapendeln] Ang: SV: Ang: SV: Nyatåg i följande avgångar

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Feb 2003 14:35:29 +0100

Det var oxå det jag misstänkte, men framhåll då i all sin dar inte de här
tågen som någon fördel för pendlarna!
Hälsn
Kerstin

                    Thomas Tydal

                    <uppsalapendeln@xxxxxxxx>        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    Sänt av:                         Kopia:

                    uppsalapendeln-bounce@fre        Ärende:
[uppsalapendeln] SV: Ang: SV: Nya
                    elists.org                       tåg i följande avgångar

                    2003-02-05 14:13

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

> Och hur passar det med "normala" pendlartider? Även om många av oss har
> flexibla arbetstider, så är det nog trots allt så att de allra flesta
> försöker åka in före 9 på morgnarna och hem någonstans mellan 5 och 6.

De här är tågen är inte byggda för rusningstrafiken eftersom de inte har
lika många sittplatser. Tåget som går 07.40 har exempelvis cirka 700
sittplatser medan det nya tåget har cirka 300.

Nya tåg för rusningstrafiken är beställda och ska börja levereras nästa år.