[uppsalapendeln] Re: Ang: SJ chef och verkligheten

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 04 Dec 2002 11:26:15 +0100

sånt där kan väl SJ ägna sig åt när allt annat är fixat? När alla tåg är moderna, går i tid, man har goda informationskanaler så att ingen
resenär ska behöva tvivla på var ett tåg befinner sig, då kan man väl som grädde på moset börja fundera på att ha after-work-pubar
på tågen? Först kan man emellertid ägna sig åt att få kärnverksamheten att fungera. Man måste börja i rätt ände, eller hur? Innan man börjar
sy gardinerna kan det vara en fördel om huset är byggt och färdigt att flytta in i.

Fler är jag som är hjärtligt less på "Kupé" och "TUFF"? Vem betalar utgivningen av de tidskrifterna? Är de reklamfinansierade eller är det
SJs resenärer som står för fiolerna?

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

Obegripligt! Jag vill inte svinga en bägare mellan Uppsala och Stockholm
eller vv, jag vill inte ha någon som läser högt eftersom jag har egen
läsning med mig och jag vill inte spela spel. Jag villl bara åka till och
från jobbet och tycker mig ha förstått att det är precis vad vi alla i
nätverket vill. SJs ledning verkar tro att det är tågresan i sig som är
målet för oss inte att bli transporterade mellan två punkter enligt den
tidtabell som för tillfället gäller. Har han månne förläst sig på Karin
Boye?
Kerstin