[uppsalapendeln] Ang: Re: [uppsalapendeln]

  • From: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • To: Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 15:41:35 +0100

Själv reste jag i Marocko för ett tag sen och förundrades över att de
gamla skraltiga tågen både avgick och ankom exakt enligt tidtabell. Kanske
skulle SJ och Banverket åka på studieresa dit?
Skämt å sido, Marocko har väl ungefär två linjer och behöver aldrig
hantera kyla och snö. Eller nedfallna ledningar eller signalfel eller
älgar på spåret eller nåt annat. Men ändå. Jag blev förvånad :-)
Jag undrar däremot om ökad konkurrens är rätt medicin? Är inte risken stor
att det bara blir fler kockar som kan skylla den dåliga soppan på
varandra? Inte vet jag vem som sköter, f'låt missköter, vad, men som det
är i dag skylls det kors och tvärs på varandra och inte hjälper det mig!
Tågförsening? Det är Hagalunds fel. Stopp på linjen? Det är Banverkets
fel. För kort tåg? Det är SJ:s fel. Fungerar inte TIM-kortet? Det är TIM:s
fel. Men jag laddade ju på kortet i automaten på stationen? Och TIM säger
att det är SJ som får fixa det, automaterna står ju där.
Och i mitten står jag och blir förtvivlad till bristningsgränsen.
Jag skiter i vem som står för vad, bara någon tar ansvar och ser till att
det funkar.

/Agneta