[uppsalapendeln] Ang: Re: nyhetsbrevfrån TIM/SJ och prissättning

  • From: Gunilla.Stenman.Jacobson@xxxxxxxxxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Fri, 13 Dec 2002 09:45:40 +0100

Nu har jag registrerat mig för elektronisk info. Få se vad det kan bli.
Jag har redan klagat på informationssidan från TIM ang. priser som bara
fungerar ibland. När jag väl fick upp den för att kolla priserna slår det
mig hur lustig prissättningen är för tilläggen med SL och UL.

 Om man t.ex köper   2 klass månadskort +UL (tätort alltså Uppsala) kostar
tillägget 270 kr.  ( 1970kr -1700 kr )

men 1 klass månad + (tätort alltså Uppsala) kostar 230 kr     2580kr-
2350kr   .

Man kan ju undra varför ?? Bussresandet är ju i "samma klass".   Hur
tänker man när man förhandlar???

OCH varför finns det ingen kombination 1 klass månadskort   + SL  ?? Finns
endast

Tåggiltighet i 2 klass och Länsgiltighet(SL) i Stockholm C  2040 kr  (- 1700 =

340 kr)   vilket är rabatterat SL pris  (ord 500 kr/ månad)

Finns det inga 1 klass resenärer som skulle vilja kunna  lägga till 340kr
och få åka inom Stockholm????

 undrar Gunilla