[uppsalapendeln] Re: Ang: Re: förslag till slutlig version

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 21 Jan 2003 11:28:54 +0100

jag kommer att kräva det av Gordon på nästa möte, vi måste få reda på exakt vad som gäller vid förseningar, jag får intrycket av att SJ faktiskt försöker "mörka" detta för oss, de slingrar sig, är medvetet diffusa, hänvisar till generella regler, etc. Det är i dagsläget OMÖJLIGT att få reda på exakt vad som gäller. I o f s en mycket talande bild av rådande situation.

/F

Dmitrij Sharapov wrote:

Vi måste var tyvärr realistiska. Jag tror inte att tåget snart kommer att gå i tid. Jag tror inte att SJ kommer att betala taxiresor för alla pendlare vid försenade tåg.
Så det mest realistiska i dagsläge att kräva få kuponger vid mer än 29 minuters försening. (helst direkt från konduktörerna enligt ditt förslag).
Just nu får man varken ersättning eller punklighet. Enligt tidige information i denna forum har SJ dragit tillbaka det undantaget för ersättningar vid förseningar som de hade på sträckan Stockholm-Uppsala. Kan Gordon svara på vad som gäller????
MVH
Dmitrij

----- Original Message ----- From: <Kerstin.Ramden@xxxxxx>
From: "Fredrick Beste" <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>

* Alla tåg ska avgå och ankomma i tid! Ersättning för alternativt

färdsätt skall utgå

om tågen trots allt skulle vara försenade 30 minuter eller mer.