[uppsalapendeln] Re: Ang: Re: förslag till slutlig version

  • From: "Dmitrij Sharapov" <dmitrij_sharapov@xxxxxxxxxxx>
  • To: <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 21 Jan 2003 11:25:58 +0100

Vi måste var tyvärr realistiska.
Jag tror inte att tåget snart kommer att gå i tid. Jag tror inte att SJ kommer
att betala taxiresor för alla pendlare vid försenade tåg.
Så det mest realistiska i dagsläge att kräva få kuponger vid mer än 29 minuters
försening. (helst direkt från konduktörerna enligt ditt förslag).
Just nu får man varken ersättning eller punklighet.
Enligt tidige information i denna forum har SJ dragit tillbaka det undantaget
för ersättningar vid förseningar som de hade på sträckan Stockholm-Uppsala.
Kan Gordon svara på vad som gäller????
MVH
Dmitrij