[uppsalapendeln] Ang: Re: förslag till slutlig version

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 21 Jan 2003 11:14:10 +0100

Valde 30 minuter för jag har för mig att det är den tiden som SL har satt
som villkor, för ersättningsresa och då kan man hävda att principen är
etablerad. Men poängen är ju i första hand att passagerarnas
ersättningsrätt ska ha en så avskräckande effekt på SJ att tågen både
kommer och går i rätt tid. Jag vill hellre komma fram i tid än få extra
80-kronorskuponger. Rent administrativt kan det lösas så att konduktörerna
har en binge kuponger med sig att dela ut direkt på det försenade tåget.
Kuponger som antingen kan lösas in direkt eller användas i kassa nästa gång
man köper biljett. Och då ska man ha "automatpriset" det är ju inte
passagerarens fel att man måste gå till kassan och köpa biljett i det
fallet.
Hälsn

                    "Dmitrij Sharapov"

                    <dmitrij_sharapov@hotmail        Till:
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
                    .com>                            Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: förslag
                    uppsalapendeln-bounce@fre        till slutlig version

                    elists.org

                    2003-01-21 11:05

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

Men det är först när man kommer fram som man vet att det blev mer än 30
minuter.
Borde vi inte kräva pengarna tillbaka direkt (80:-)?