[uppsalapendeln] Ang. Re: Trådlösa tåget ...

  • From: Kerstin Ramdén <Kerstin.Ramden@xxxxxx>
  • To: "Tobbe S" <humanet@xxxxxxxxxxxx>
  • Date: Tue, 14 Dec 2004 13:08:17 +0100

Skulle nog ändå sätta värde på mobilfria vagnar för det där med att knacka
någon på axeln och vänligt be dem dämpa är inte så kul när man möts av
"Käften kärring!" Det räcker att råka ut för det en gång, så finner man sig
i "gapet" i fortsättnigen.
Häls

             "Tobbe S"
             <humanet@medscape
             .com>                                                    Till
             Sänt av:                   uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
             uppsalapendeln-bo                                       Kopia
             unce@xxxxxxxxxxxx
             g                                                      Ärende
                                        [uppsalapendeln] Re: Trådlösa
                                        tåget ...
             2004-12-14 10:54

Precis!

Det viktiga för mig är att man beaktar vanligt hyfs och inte gapar
högljutt eller låter telefonen ringa utan att svara. Huruvida folk
pratar i telefon eller med sin stolsgranne eller med sig själva spelar
mindre roll. Man kan även knacka sina sina medpassagerare på axeln och
be dem dämpa sig. Det är en, av få, aspekter av resandet man som kund
hos SJ faktiskt kan påverka ;)

m v h

/torbjörn sjölund