[uppsalapendeln] Ang: Re: TiM= Time is Money!

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 3 Dec 2002 13:16:08 +0100

Det där med att de sena tågen inte var särskilt populära är naturligtvis en
definitionsfråga - klart att man inte fyller åtta vagnar varje kväll i
veckan om man kör varje halvtimme fram till 22.40 och sedan en gång i
timmen. Men man kan ju tänka sig kortare tåg och man kan tänka sig att ha
litet glesare i början av  veckan och köra på för fullt torsdag, fredag,
lördag. Jag är övertygad om att det går att hitta en optimal lösning som
både tillgodoser våra rättmätiga krav på goda kommunikationer och SJs på en
hyfsad lönsamhet. Men det kräver kanske litet tankemöda i företagets
ledning . . .
Kerstin

                    Fredrick Beste

                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    son.se>                          Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: TiM= Time is Money!
                    uppsalapendeln-bounce@fre

                    elists.org

                    2002-12-02 15:19

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

1) ja, irriterande. Jag som har pappersbiljetten kvar (har både SJ
Uppsalapendeln, SL Hela och Uppsalabuss på samma kort
till en kostnad av 2310 kr/mån) har ju faktiskt "fria resor" under 30
dagar. Men de med "gråa plastkortet" har inte samma
förmåner? Räcker månadens resor om man t ex vill åka även på helgen? Får
man åka flera personer på samma kort samtidigt om man betalar flera gånger?

2) Gordon lovade mig sist'vi sågs att Pendlarnätverket skall bli
"remissinstans" inför nästa tidtabell. Å andra sidan säger SJ att de sena
tågen som fanns förut inte var särskilt populära, varför de
drogs in.
Jag har lite svårt att fatta att det inte skulle finnas nån  efterfrågan på
sena transporter på fredagar/lördagar, då skulle ju folk kunna
gå ut både i Uppsala och Stockholm. Men tydligen har även Swebus' bussar
som gick sent också dragits in pga samma skäl?

Å andra sidan kanske ett "festtåg" måste gå vid, säg,  03-tiden om det
skulle vara användbart?

/F

Dmitrij Sharapov wrote:

> TiM= Time is Money!
>
> Lite sena frågor, men bra att att fylla på karvlistan för framtiden:
>
> 1) Varför en begränsning på antal resor när man har en elektronisk
månadskort?
> Dumt, snålt, obekvämt (stämpla varje gång).
> 2) Sista tåget till Sveriges 4-e största stad går 23:40 =skandal!
>
> Dmitrij
(See attached file: Fredrick.Beste.vcf)