[uppsalapendeln] Re: Ang: Re: Resetidsgarantin

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: PendlarNätverket Uppsala-Stockholm <uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
  • Date: Wed, 18 Jun 2003 09:02:16 +0200

tips till SJ således: knyck SLs ide rakt av!

...visst vore det härligt att kunna ta taxi till stockholm när tågen trilskas?

Vad SJ kunde göra är ju att ersätta samåkning i taxi till stockholms central. 2-4 personer eller så. Vad kostar en normal taxiresa till stockholm? 600 kr?

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

Och det fungerar garanterat. Jag har utnyttjat det vid något tillfälle.
Kvitto till SL och pengar till mitt konto inom en vecka.
Hälsn

Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx son.se> Kopia: Sänt av: Ärende: [uppsalapendeln] Re: Resetidsgarantin uppsalapendeln-bounce@fre elists.org 2003-06-18 08:44

*suck*.

Utsikterna för att de ska klara av den "nya" garantin" är inte så goda,
vi vet ju alla hur lång tid handläggningen i det gamla systemet varit,
det lär inte blir bättre i det nya?

När man talar med SL och deras kunder, framhäver bägge sidorna att en av
de stora fördelarna med SLs resetidsgaranti (riskerar du att komma 20
min sent - upp till 400 spänn ersättning för taxi) är att ersättningen
betalas ut snabbt, utan tjafs och "tiggeribrev", och enligt
kristallklara regler!  Man skickar in taxikvittot och talar om vad som
hände, så sätter de in beloppet på ens bankkonto. På så sätt vet man att
man alltid kan komma fram dit man ska i tid om man har SL-kort, antingen
med Sl eller taxi - riktig restidsgaranti!  Ganska bra, faktiskt!  Men
de har undantag för "extrema väder förhållanden" och lite  sånt.
/F

Dmitrij Sharapov wrote:

De vet inte själva än hur de skall hantera Resetidsgarantin!