[uppsalapendeln] Ang: Re: Inför möte med SJ: input önskas! (X52)

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 5 Feb 2003 13:42:24 +0100

Jaja, om det nu finns luftkonditionerade tåg men inte på uppsalapendeln, så
är det rätt ointressant för oss och om det finns eluttag i
förstaklassvagnarna så har den majoritet av passagerarna som reser med
andra klass inte minsta glädje av det heller. Och förresten - min bärbara
dator går på batteri och är jag inte felunderrättad gör alla det. Så just
eluttag verkar vara en rätt onödig extrautrustning. Det vore nästan bättre
om tågen gick och i tid.
Hälsn
Kerstin

                    Thomas Tydal

                    <uppsalapendeln@xxxxxxxx>        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    Sänt av:                         Kopia:

                    uppsalapendeln-bounce@fre        Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Inför möte med
                    elists.org                       SJ: input önskas! (X52)

                    2003-02-05 12:27

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

> det måste väl vara Reginatågen (de "stålfärgade" X200-liknande sakerna)
> som bara går "off-peak" ?

Ja. Jag kanske klippte bort lite för mycket av Pamelas inlägg (där hon bad
dig ta upp att det är svårt att jobba när man åker Regina på grund av
borden och att belysning saknas till yttersta sätet där det är tre i rad).

>  För jag har då aldrig sett någon AC eller elurtag på de "vanliga" ,
> "blåa" tågen???

Det finns i AB9:orna, men jag tror inte de normalt används på
Stockholm-Uppsala. Dock finns eluttagen bara i förstaklassavdelningen, och
jag är osäker på om friskluften kyls, men de är i alla fall sköna
sommartid.

Bilder på AB9-vagnen (samt övriga svenska vagnar) både utifrån och inifrån
finns här:
http://www.jarnvag.net/vagnguide/AB9.asp