[uppsalapendeln] Ang: Re: Förslag till ny entrepenör på uppsalapendeln!

  • From: Kerstin Ramdén <Kerstin.Ramden@xxxxxx>
  • To: "b b" <busett1@xxxxxxxxxxx>
  • Date: Fri, 20 Feb 2004 14:26:18 +0100

Vill bara understryka allt vad "b b" säger om Lennakatten!
Häls

                      "b b"

                      <busett1@xxxxxxxxxxx>            Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                      Sänt av:                         Kopia:

                      uppsalapendeln-bounce@fr         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Förslag till ny entrepenör på uppsalapendeln!
                      eelists.org

                      2004-02-20 14:20

Självklart gillar man resenärer på Lennakatten. Jag är själv en aktiv del i

det vi pendlare dagligen möter som Banverket, hos srjmf benämnt
Banavdelningen.

Självklart finns det förseningar och inställda tåg, men med tanke på att
allt bygger på ideellt arbete så är det förvånansvärt lite. Materialet som
rullar har har ju inte riktigt tillgång till samma underhållsresurser som
SJ
har hos Train/EuroMaint.

Nu är det bara att beklaga att Resecentrum inte dragit igång tidigare.
Tanken är ju att Lennakatten skall ansluta till Uppsala C och få en ny
bangård i Bergsbrunnaparken. Vad som händer till sommaren vet ingen ännu,
men vi hoppas på att kommunen har förstånd att hjälpa till att bevara ett
kulturarv.

Prova gärna på till sommaren att åka ut till Marielund eller Almunge och ta

en fika eller en bit mat innan färden går tillbaka. En fin sommardag är det

en upplevelse.

/Bengt

Auktioner: Tjäna en hacka på gamla prylar http://tradera.msn.se