[uppsalapendeln] Ang: Re: Enkäten i morse. ..

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 30 Jan 2003 08:46:55 +0100

En hearing verkar bra. Det borde våra lokala politiker i Uppsala se till
att det blir en. Staden tjänar mycket på att vi utsätter oss för
tågresandet och drar hem en massa sköna skattekronor till staden, så man
kan tycka att det vore på sin plats att de försöker underlätta för oss.
Hälsningar
Kerstin

                    Irma Ridbäck

                    <irma.018129984@xxxxxxxxx        Till:
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
                    >                                Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Enkäten i
                    uppsalapendeln-bounce@fre        morse. ..

                    elists.org

                    2003-01-29 21:29

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

Birgitta Dahl åkte med talmansbilen av säkerhetsskäl, men hon skulle annars
gärna åkt tåg; enligt uppgift från henne i höstas. Tomas Östros åker 1:a
klass, ibland tidigt ibland sent. Hur Lena Sommestad tar sig ner -- trol.
1:a klass.
De tre omnämnda kan knappast ge sig in i debatten, vilket däremot t ex
riksdagsledamöterna och lokala politiker eller politisdka föreningar i
Uppsala borde göra. Provåka, t.ex., eller några föreningar kunde anordna en
s k hearing med ansvariga, där åsikterna ventileras offentligt, och där
nätverkets erfarenheter och åsikter förs fram.

Irma Ridbäck