[uppsalapendeln] Re: Ang: Re: Ang: fler vittnesmål om arrogans

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 29 Jan 2003 11:18:59 +0100

vore jag Gordon så skulle jag skämmas lite nu....

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

Jo men det förstod jag ju, att det citatet skulle de inte kunna neka sig
att ta med. Ulf Lundin ringde både innan de gick i sändning och efteråt och
var väldigt nöjd med just den smockan.
Hälsningar
Kerstin

Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx son.se> Kopia: Sänt av: Ärende: [uppsalapendeln] Re: Ang: fler uppsalapendeln-bounce@fre vittnesmål om arrogans elists.org 2003-01-29 11:08 Sänd svar till uppsalapendeln

och du fick med grejen om "gymet" också... underbart... det uttalandet är ju redan legendariskt...!!

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

Ja, vi lägger det till högen av andra eländen och försöker ta upp det på
olika sätt.
Jag har fått ett meddelande från trafikutskottets riksdagskansli att de
mottagit skrivelsen från pendlarnätverket, kopierat det för att delge
samtliga ledamöter och suppleanter i utskottet, "så att dessa ledamöter
därigenom kan överväga om de vill vidta någon åtgärd med anledning av
skrivelsen". Det låter litet lamt tycker jag, men vi får väl se. Den ende
uppsalabo som sitter i trafikutskottet är Michael Oscarsson, kd, och han

är

suppleant.

F ö fick jag möjlighet att göra några korta uttalanden i ABC-nytt i går
kväll. Jag ville att de i första hand skulle koncentrera sig på att man
valt att dra in "tioövertågen" på kvällarna och behållit "tjugoitågen", d

s prioriterar eskilstunabornas arlandaresor framför arbetspendlarna

Uppsala

- Knivsta - Märsta - Stockholm. Särskilt ville jag framhålla kvällseländet
med trafikuppehåll Märsta - Uppsala kl 19.30 - 23 men just den här gången
ville kanalen koncentrera krutet på att SJ utan förvarning dragit in ett
antal avgångar, så där kom jag ingen vart. De klippte. Men det var ju bra
att vi kom ut med något i alla fall. Sedan kan man ju bli galen på att
SJ-representanten blåljuger rätt in i kameran och påstår att de har
informerat.

Hälsningar
Kerstin

Fredrick Beste
<Fredrick.Beste@xxxxxxxxx Till:

PendlarNätverket Uppsala-Stockholm

son.se>

<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>

Sänt av: Kopia:
uppsalapendeln-bounce@fre Ärende:

[uppsalapendeln] fler vittnesmål

elists.org om arrogans

har fått in ett flertal uppgifter om hur SJ behandlar passagerare när de blåa automaterna inte fungerar - en flicka som inte kunnat lösa biljett pga datakrångel och som inte hade tillräckligt med kontanter (vad kostar det egentligen att köpa ombord visavi via automat???) fick an faktura att betala hemma och uppmaningen att "vara ute i god tid" nästa gång - SJ tycker alltså att man ska vara på stationen i så god tid att man kan gå och ta ut pengar för att köpa en manuell biljett ifall datasystemet skulle vara nere.....

vad 17 är detta, det liknar ju rena trakasserier... ???? DDR-fasoner!!!