[uppsalapendeln] Re: Ang: Re: Ang: SV: Re: Inf Xr möte med SJ: input önsk as!

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 06 Feb 2003 09:16:57 +0100

det var ju som jag sa förut i nån av de första insändarna - förseningarna ackumuleras i kroppen i form av stress. Det är individen som får "betala" alltihop på slutet i form av
minskad fritid och ökad stress och otrivsel. Sådana kostnader syns ju aldrig i SJs årsbokslut.

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

Javisst, arbetsdagen försenas, men väckarklockan ringer lika tidigt som
vanligt eftersom man ju inte vet när man går till sängs att tågen kommer
att strula även nästa dag. Man misstänker det, men det räcker inte för att
ta sovmorgon.
Hälsningar
Kerstin

Pamela Davidsson <pamela@xxxxxxxxxxx> Till: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx Sänt av: Kopia: uppsalapendeln-bounce@fre Ärende: [uppsalapendeln] Re: Ang: SV: Re: Inf ör möte med SJ: elists.org input önsk as! 2003-02-06 07:49 Sänd svar till uppsalapendeln

Tyvärr Kerstin, nästa arbetsdag blev senare för att tågen inte går ...... (6.45, 6.53 m fl inställda pga nerriven kontaktledning)

/Pamela

Citerar Kerstin.Ramden@xxxxxx:

I kväll har vi åter drabbats i dubbelt måtto. Vi hade att bevaka Ronnie
Erikssons premiär på Scalateatern i kväll. Den slutade 21.40. Tidigare
fanns då 22.10 som skulle passat oss bra att komma hem med, men nu gällde
väntan till 22.40. Beklagligtvis noterade vi redan vid ankomst till
stationen omkring kl 22 att avgångstiden var framflyttad till 22.45. det
blev ganska snart ändrat till 22.10 men eftersom tåget då fortfarande

inte

hade kommit in, valde vi att ta nattåget 23.15 - det som inte finns i vår
tidtabell, men som regelbundet går varje kväll och väldigt ofta i rätt

tid,

eftersom det inte tar vägen via Eskilstuna och Hallsberg för att komma in
till plattform. När 22.40 kom iväg vet jag inte. Men jag vet att det är
omänskligt att vänta en timme och 15 minuter för att ta sig hem efter en
lång arbetsdag. Nästa arbetsdag blir ju inte senare, bara för att tågen
inte går. Min arbetsgivare, liksom de flesta andra betalar mig för att få
ett jobb utfört inte för att jag ska drälla omkring på Stockholms

central.

Godnatt, alla trogna pendlare!
Kerstin

Thomas Tydal

                   <uppsalapendeln@xxxxxxxx>        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                   Sänt av:                         Kopia:

                   uppsalapendeln-bounce@fre        Ärende:
[uppsalapendeln] SV: Re: Inf ör möte med SJ: input önsk
                   elists.org                       as!

2003-02-05 18:25

Sänd svar till

uppsalapendeln

Straffavgifterna vid krånglande automater måste bort.

Medhålles. När felet beror på SJ ska ju inte kunden behöva betala. Att

man

kan reklamera och få tillbaka pengarna i efterhand tycker jag är en dålig
ursäkt.

Tåg som vänder och plötsligt ej går hela sträckan ­ obegripligt varför
detta ska behöva inträffa.

Det rör sig oftast om tåg som är försenade i rusningstrafik och man tar

det

beslutet för att inte försena andra tåg ytterligare. Det drabbar tyvärr
resenärerna på just det tåget, men för övriga resenärer innebär det

mindre

försening.

Flytta dessa tåg åtminstone till spår 8 Som väl förlänger spår 10

norrut?

Ja, det stämmer. Det är spår 8.