[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: S V: Re: In f Xrmöte med SJ: input önsk a s!

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 6 Feb 2003 13:36:17 +0100

Om Gordon skötte sitt jobb och lät bli att bekymra sig över hur vi sköter
våra, så skulle vi inte behöva hålla på med så mycket mailande. Och det är
inte jobbet som blir lidande på de här kontakterna. Det är privatlivet. För
oss som har oreglerad arbetstid finns det ingenting som heter jobb 8 - 5,
det heter jobb tills arbetsuppgifterna är klara, vilket i alla fall som jag
känner till betyder mer än normalarbetstid.
Hälsningar
Kerstin

                    "Eva Paalzow Star

                    Sollentuna"                      Till:
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
                    <eva.paalzow@scandic-hote        Kopia:

                    ls.com>                          Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Ang: S V: Re: In f Xr möte   med SJ:
                    Sänt av:                         input önsk  a s!

                    uppsalapendeln-bounce@fre

                    elists.org

                    2003-02-06 13:30

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

Jag uppskattar också Fredrik s arbete! Vid mitt samtal med Christina Gordon
undrade hon hur vi som var med i nätverket hade tid att maila och läsa mail
på våra arbeten. Jag sade då att tid har jag egentligen inte, men att det
här "arbetet" med att engagera sig är så viktigt just nu för att försöka
påverka SJ (för att jag ska kunna fortsätta mitt arbete i Sollentuna) att
det måste proriteras. Min arbetsgivare och mina arbetskollegor förstår till
fullo! Jag arbetar igen tiden med att sitta lite längre på kvällen (utan
betalning)!
mvh Eva Paalzow

>>> eva.britt.karlsson@xxxxxxxxxxxxxxxxx 02/06/03 01:23pm >>>
Fredrick skriver:
>jodå, jag jobbar heltid (ericsson), pluggar halvtid  (stockholms
>universitet) och renoverar en Volvo P1800 också. Samt har fästmö...
>
>/F

Att du arbetar på Ericson hade jag räknat ut (e-postadressen - men hur du
hinner med att "arbeta" det begriper jag inte, inte med denna lista,
nätverket, bilrenovering, studier - och fästmö!

Nå - vad jag menar är: du lägger ned en massa tid på nätverket och det är
vi nog ganska många som är tacksamma för.
När ska nätverket ha sitt nästa möte (eller står det på hemsidan)? Täte
försöka gå, kanske även locka med mig några andra...

Går nu hem för dagen, ska bli kul att se hur sent 13.40 tåget är idag!
/Eva Britt