[uppsalapendeln] Re: Ang: Re: Ang: Re: [uppsalapendeln]

  • From: Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx>
  • To: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 16:44:04 +0100

just det, det har jag försökt förklara för SJ flera gånger - sakta men säkert sätter sig iden om att man inte kan använda tågen i huvet på folk genom ren empiri, och
de börjar istället att planera sina liv därefter, eftersom de är rationella. Stockholm och Uppsala glider istället isär alltmer. Arbetsgivare i Stockholm lär sig att om man
anställer en uppslabo är det synonymt med ständigt försenade medarbetare, vilket kanske inte är önskvärt alls. Och sådär håller det på.

I princip alla partier från höger till vänster utom (S) har reagerat rejält på pendlareländet.
Men Uppsala kommuns passivitet i frågan är obegriplig. Hartwig var nån gång ute och skulle prata med SJ, men sen hände inget mer. Moderaterna i Uppsala har en aktiv kampanj med sina partibröder i Stockholm om Uppsalapendeln.
Två (S)-ministrar pendlar från Uppsala i princip dagligen och kan knappast vara ovetande om situationen.

/F

ap@xxxxxxxxxxxxxxx wrote:

Restidsgarantin är ett plåster bättre än inget nu när läget ändå är som det är. Men om jag så blev erbjuden ett månadskort gratis så skulle jag inte vara nöjd. Det är inte pengarna som är det viktigaste, utan tiden. Jag vill komma fram i tid, jag vill ha en sittplats, jag vill ha tåg där värmen och läslamporna fungerar (nu är jag inne på överkurs och lyx, jag vet), jag vill kunna boka in teater, bio, tandläkaren och bilverkstan och verkligen utgå ifrån att jag kommer fram i tid. Jag vill kunna pendla utan att magsafterna rinner till och utan att komma hem förbannad var och varannan dag.
Varför protesterar inte Uppsala kommun? Eller gör den det? För det måste ju finnas fler än jag som inte orkar mer och därför väljer att flytta?

This communication is confidential and intended solely for the addressee(s). Any unauthorized review, use, disclosure or distribution is prohibited. If you believe this message has been sent to you in error, please notify the sender by replying to this transmission and delete the message without disclosing it. Thank you.

E-mail including attachments is susceptible to data corruption, interruption, unauthorized amendment, tampering and viruses, and we only send and receive e-mails on the basis that we are not liable for any such corruption, interception, amendment, tampering or viruses or any consequences thereof.