[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: Re: [uppsalapendeln]

  • From: ap@xxxxxxxxxxxxxxx
  • To: Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Feb 2004 16:33:20 +0100

Restidsgarantin är ett plåster bättre än inget nu när läget ändå är som
det är. Men om jag så blev erbjuden ett månadskort gratis så skulle jag
inte vara nöjd. Det är inte pengarna som är det viktigaste, utan tiden.
Jag vill komma fram i tid, jag vill ha en sittplats, jag vill ha tåg där
värmen och läslamporna fungerar (nu är jag inne på överkurs och lyx, jag
vet), jag vill kunna boka in teater, bio, tandläkaren och bilverkstan och
verkligen utgå ifrån att jag kommer fram i tid. Jag vill kunna pendla utan
att magsafterna rinner till och utan att komma hem förbannad var och
varannan dag.
Varför protesterar inte Uppsala kommun? Eller gör den det? För det måste
ju finnas fler än jag som inte orkar mer och därför väljer att flytta?