[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: Re: Mötesanteckninga r -- kommentar

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 11 Dec 2002 13:24:22 +0100

Nejdå, inte alls. Jag har aldrig lyckats öppna en dörr utifrån om det inte
gått inifrån.

                    Fredrick Beste

                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    son.se>                          Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Ang: Re:
                    uppsalapendeln-bounce@fre        Mötesanteckninga r --
                    elists.org

                    2002-12-11 09:18

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

angående låsta vagnar: jag är inte heller riktigt nöjd med svaret, men
ungefär såhär sade Gordon:

De äldsta vagnarna, med "manuell stängning" av dörrarna: skall på sikt ut
ur trafik på Uppsalapendeln

Gamla "blåa standardvagnarna" med automatiskt stängning:
byggs om succesivt för att lokföraren själv skall kunna stänga igen dem
(idag görs det av tågmästaren)
och så att dörrarna inte skall kunna slitas upp igen när tågen börjat rulla
(idag går automatspärren in först när tåget rör sig i hastighet högre än 2
km/h), detta skulle vara anledningen till varför vagnar så ofta är låsta,
att de nya systemen inte riktigt fungerar än (dörrarna går ju oftast att
öppna utifrån...!)
Personalen är dessutom ovan vid att gå och kolla att dörrarna går att
öppna.

/F