[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: Pendlareländet - Politiker

  • From: sonja.nimmerstam@xxxxxxxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 11 Mar 2003 13:06:41 +0100

Det var jättebra, det börjar bli problem med personalrekryteringen (t ex
hur ska vi få semestervikarier) till Löwet.Tidigare gick det att säga att
det var bra förbindelse med Knivsta, Uppsala. Det går inte att lova längre
vid en anställningsintervju då det verkar så osäkert med tidtabellen som vi
inte har sett ännu.
/sn

Fredrick Beste <Fredrick.Beste@xxxxxxxxxxxxxxx>@freelists.org den
2003-03-11 12:44:13

Sänd svar till uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx

Sänt av:    uppsalapendeln-bounce@xxxxxxxxxxxxx

Till:  uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
Kopia:
Ärende:     [uppsalapendeln] Re: Ang:  Pendlareländet -  Politiker

hej! Både Löwenströmska, Karolinska m f l arbetsplatser nämndes
uttryckligen under mötet.

De kommuner som jag räknade upp var fritt ur mitt minne, och
Upplands-Väsby var förstås med, även om jag inte nämnde just den i förra
mailet. Även Solna och
Stockholms stad är ämnade att vara med, om  planerna går i lås. Idén var
alltså att alla kommunerna på järnvägssträckan Uppsala-Stockholm skulle
göra en
gemensam aktion. Varför finns t ex inget järnvägsstopp i Helenelund?
Perrongen finns. Det är bara att stanna tågen.  Men det fattar inte SJ.

Rent allmänt så uttyckte man från uppsalamoderaterna stor oro för att
denna region på sikt kommer att lida mycket när arbetsmarknaden
"disintegreras" p g a de
dåliga kommunikationerna.  För en kommun som t ex Knivsta är
järnvägsförbindelsen essentiell.

/F