[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: Nytt möte med Gor don

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 28 Jan 2003 09:40:55 +0100

Hej igen!
En sak till som jag tycker SJ borde förbättra: renhållningen. I morse gick
jag in på en toalett på 7.23 från Uppsala. Runt hela golvet löpte en
"sopvalk" några cm i diameter. Antar att det ser likadant ut på de flesta
andra toaletter. Och jag kommer inte att acceptera att Blixt Gordon svarar
att på SL-pendeln har de minsann inga toaletter alls. Det är i och för sig
sant men de betalar inte 2.000 i månaden för sina biljetter heller och har
väldigt många fler turer än vi har både bittida och sent.
Hälsningar
Kerstin

                    Fredrick Beste

                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    son.se>                          Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Ang: Nytt
                    uppsalapendeln-bounce@fre        möte med Gor don

                    elists.org

                    2003-01-27 19:14

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

länken till artikeln:

http://www2.unt.se/avd/1,2883,MC=2-AV_ID=228255,00.html

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

> [...]
bli
>transporterad.
>Och så tycker jag fortfarande att vi ska kräva ett lättadministrerat sätt
>att få ersättning för försenade tåg. Tjugo minuters försening och
>konduktörerna fattar posto vid utgångarna från perrongerna och delar ut
>kuponger, motsvarande en enkelresa Uppsalas - Stockholm. som man kan
>använda som biljetter när månadskortet går ut innan man köper nytt. Fyrtio
>minuters försening = två kuponger o s v. Enkelt att hantera, dyrt för SJ
>innan de löst sina problem, men så länge det inte blir dyrt kommer de

PendlarNätverket Uppsala-Stockholm
>                    son.se>
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
>                    Sänt av:                         Kopia: