[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: [Fwd: Re: inslag om pendeln?]

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Wed, 29 Jan 2003 13:59:16 +0100

Visst, det är klart att du har rätt. Men som jag tror att jag skrev redan i
morse - hon blåljög rätt in i kameran utan att blinka. Och i kväll räknar
jag med att gå och skrota på centralen igen mellan 22.50 och 23.40. Himla
kul!
Kerstin

                    Fredrick Beste

                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    son.se>                          Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Ang: [Fwd:
                    uppsalapendeln-bounce@fre        Re: inslag om pendeln?]

                    elists.org

                    2003-01-29 13:39

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

i TV-inslaget igår sade SJs taleskvinna (åh vad jag är trött på alla
mediatränade "glada", "sympatiska"  talespersoner)
att anledningen till att x.10-tågen dragits in kvällstid var att de inte
var belagda nog.

Det jag minns är att x.10-tågen alltid var fullare än x.40-tågen -
åtminstonde kvällstid?  normalt är väl att olika aktiviteter som man kan
tänkas utöva på kvällen, som jobb, kurs, bio eller vad som helst slutar
på jämn timme? nuförtiden ser man uppsaliensare gå och skrota på
centralen sådär 20.20 nästan varenda kväll...

/F

Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

> [...]
>det, men om det är sant, så kan det inte vara många tåg kvar på lördagarna
>. . .
>Men om man bara räknar att 21.10, 22.10, 23.10 har försvunnit sju dagar i
>veckan, så blir det 21. Dessutom försvann ju redan i höstas 00.30-tåget,
>som jag vill minnas gick bara fredagar och lördagar. I höstas försvann oxå
>ett direkttåg på morgonen och det var säkert något mer, som jag inte har
>kläm på. Tyvärr har jag den dåliga vanan att jag kastar tidtabeller när de
>blir inaktuella, så jag har ingen möjlighet att kolla det.

PendlarNätverket Uppsala-Stockholm
>                    son.se>
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
>                    Sänt av:                         Kopia: