[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: [Fwd: Re: Biljettpriser]

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 26 Nov 2002 10:31:17 +0100

Jo, s=E5dana har jag ox=E5 f=E5tt d=E5 och d=E5 och numera verkar de =E4=
ven fungera som
betalningsmedel om man k=F6per biljet i kassan - tidigare d=F6g de bara=
 till
att handla f=F6r i TRs serveringar p=E5 t=E5gen och Stockholms central,=
 ett r=E4tt
begr=E4nsat v=E4rde f=F6r den som huvudsakligen =E5ker Uppsala - Stockh=
olm och
hellre =E4ter hemma =E4n p=E5 t=E5get. Dock - jag k=F6per inte biljett =
i kassan utan
laddar mitt TiM-kort i automat, s=E5 d=E5 fungerar de inte. Vi beh=F6ve=
r allts=E5
n=E5got annat, d v s en extra biljett helt enkelt, att utnyttja vid sen=
are
tillf=E4lle.
H=E4lsningar
Kerstin

                                                                       =
                               =20
                    Fredrick Beste                                     =
                               =20
                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:   uppsalapen=
deln@xxxxxxxxxxxxx             =20
                    son.se>                          Kopia:            =
                               =20
                    S=E4nt av:                         =C4rende:      [=
uppsalapendeln] Re: Ang: [Fwd: Re: =20
                    uppsalapendeln-bounce@fre        Biljettpriser]    =
                               =20
                    elists.org                                         =
                               =20
                                                                       =
                               =20
                                                                       =
                               =20
                               =20
                    S=E4nd svar till                                   =
                                 =20
                    uppsalapendeln                                     =
                               =20
                                                                       =
                               =20
                                                                       =
                               =20

N=E4r det g=E4ller "f=F6rm=E5nsbiljetter" s=E5 har ju SJ redan 50 krono=
rs
v=E4rdekuponger (som man f=E5r n=E5gon eller
n=E5gra stycken av n=E4r man skriver och klagar - Sj=E4lv fick jag vid =
ett
tillf=E4lle s=E5dana f=F6r ett v=E4rde av  1400:- efter infernot f=F6rr=
a jul/ny=E5r)!

S=E5dana kunde de ju dela ut i parti och minut ombord p=E5 t=E5gen n=E4=
r det
kr=E5nglar.

/F

 Kerstin.Ramden@xxxxxx wrote:

> [...]
> get med
> f=3DF6rm=3DE5nsbiljetter. Det =3DE4r troligen en mer framkomlig v=3DE=
4g =3DE4n at=3D
> t kr=3DE4va s=3DE4nkta
> priser generellt.
> By the way - 07.23 var fyra minuter sent vid avg=3DE5ng fr=3DE5n Upps=
ala i =3D
> dag och
> tolv minuter sent vid ankomst. Sen avg=3DE5ng p g a att man prioriter=
ade =3D
> ett
> x2000 och s=3DE5 hamnade vi i otakt med signalerna och tappade allts=3D=
E5
> ytterligare =3DE5tta minuter p=3DE5 v=3DE4gen in. Otillst=3DE4ndigt! =
Och 20.40 =3D
> fr=3DE5n
> Stockholm till Uppsala i g=3DE5r kv=3DE4ll var sex minuter sent fr=3D=
E5n Stoc=3D

--
             Fredrick Beste, M.Sc.
Ericsson Utvecklings AB, Core Network Development

-- Binary/unsupported file stripped by Ecartis --
-- Type: text/x-vcard
-- File: Fredrick.Beste.vcf
-- Desc: Card for Fredrick Beste