[uppsalapendeln] Ang: Re: Ang: Agendaförslag till mötet med SJ/Gor don påmåndag

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Thu, 5 Dec 2002 22:48:32 +0100

Hej igen!
Ännu enpunkt till den digra listan:
I kväll åkte jag hem med 19.25 (tåg mot Gävle) och kom ner på perrongen vid
spår 17 ett par tre minuter innan tåget skulle gå, gick med raska steg mot
den första vagnen. Låst. Gick tillbaka till vagn nr 2. Låst. Tillbaka till
vagn nr 3 utanför vilken konduktören stod. Även när jag klev iväg mot de
båda främre vagnarna! Och han sade inte ett knyst om att de vara låsta.
Stod bara och såg på medan jag travade på. När jag klev in i vagnen sade
jag att han ju möjligen kunde informerat mig om två låsta vagnar i stället
för att se på när jag konstaterade faktum. Och det nonchalanta svaret blev
bara "ja, det kunde jag gjort". Inte en ursäkt utan bara ett retfullt
konstaterande. Att jag inte börjar dela ut högersvingar i sådana lägen
beror bara på min goda uppfostran och att jag lärt mig räkna till tio.
Hälsningar
Kerstin

                    Irma Ridbäck

                    <irma.018129984@xxxxxxxxx        Till:
<uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx>
                    >                                Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: Ang:  Agendaf örslag till mötet med
                    uppsalapendeln-bounce@fre        SJ/Gor don påmåndag

                    elists.org

                    2002-12-05 20:40

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

Fredricks punkter mycket bra. Sänd även till SJ:s styrelse. Lägg gärna till
frågan om 48 resor och tiden!! Som vi tidigare berört och som Kerstin R nu
skrev: "har man kort för 48 resor ... ska man kunna åka till de är slut"
Irma Ridbäck

> [...]

> man hinner och orkar under den månaden (eftersom det inte är något
> utpräglat nöje att färdas med SJ mellan Uppsala och Stockholm, är risken
> för "missbruk" försumbar). Eller oxå har man ett kort för 48 resor och då
> ska man kunna åka tills de är slut.
> Hälsningar
> Kerstin
>

> Fredrick Beste
> <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:   uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
> son.se>                          Kopia:
> Sänt av:                         Ärende:      [uppsalapendeln]
Agendaförslag