[uppsalapendeln] Ang: Re: 17: 10 tåget i går

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 21 Jan 2003 10:26:51 +0100

Ja tack, skicka gärna över. Det verkar ju som om de behövs varje dag. I dag
undrar jag förresten om konduktören på 07.23 försökte vara lustig. Tåget
var tre minuter sent in till Sth C och han bad mångordigt om ursäkt för
detta . . .
Hälsningar
Kerstin

                    Fredrick Beste

                    <Fredrick.Beste@xxxxxxxxx        Till:
uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
                    son.se>                          Kopia:

                    Sänt av:                         Ärende:
[uppsalapendeln] Re: 17: 10
                    uppsalapendeln-bounce@fre        tåget   i  går

                    elists.org

                    2003-01-21 10:01

                    Sänd svar till

                    uppsalapendeln

vi har ju gjort ett flygblad, som man kan trycka upp några ex av och
alltid ha med sig i väskan, och passa på att dela ut till folk ombord
när sånt här händer.  Jag kan be Jöns (webmasten) att lägga ut det på
hemsidorna, så kan alla ladda ner det? Ni som vill ha det nu kan
kontakta mig direkt så skickar jag över det!

Format är antingen MS Word eller Adobe PDF.

Fredrick.beste@xxxxxxxxxxxx

/F

Eva Paalzow Star Sollentuna wrote:

>Jag håller med om att inte alla pendlare vet om nätverket; det vore en
styrka om fler fick reda på det!
>mvh Eva Paalzow

> I går snott SJ en timme av min s.k. "Quality Time".
>
>Bromsfel vid Upplands Väsby fick oss byta tåg. Packade som sardiner
diskuterade folk livlig vårt kära SJ. Vad jag blev uppmärksam på är att
gaska få vet om att nätverket finns. Borde vi inte satsa på information
direkt på tågen?  (Ett blad med utskrift från hemsida t ex)

>Kompensation för förseningar var ett ämne som berörde många. Vad gäller på
sträckan Uppsala-Stockholm i dag? Får man pengarna vid förseningar eller
inte?

>Vissa pendlare har skrivit till kundtjänsten redan i november och inte
fått något svar än. Vissa påstod att alla som drabbades av förseningar i
början av januari redan fått checkar av SJ.

>Mer än 29 min försening bör resultera i återbetalning av en
fullprisbiljett (80:-) utan några som helst förbehåll. (det är det minsta
man kan begära)

>I dagens Metro läser man bl. a. att Arlanda Express betalar tillbaka hela
summan vid 2 (två!) minuters försening.