[uppsalapendeln] Ang: Mötesanteckningar från gårdagens mö te med CGordon.

  • From: Kerstin.Ramden@xxxxxx
  • To: uppsalapendeln@xxxxxxxxxxxxx
  • Date: Tue, 10 Dec 2002 14:18:33 +0100

Snyggt jobbat Fredrik!
Fast det är klart att vi inte är nöjda med CGs svar. T ex detta med
nattbussar. Jag avskyr att åka buss! Luktar illa, slamrar mer än tåg,
sätena är smalare och tätare placerade och utrymmet på hyllorna ovanför är
för trångt för att lägga kläder på.
OCH ÄNDÅ: Jag skulle till nöds kunna acceptera detta vid de enstaka
tillfällen då jag vill vara på fest och åka hem kl 02.00. Men jag kan inte
acceptera att jag vid mina arbetsresor ska behöva vänta en timme på nästa
tåg betydligt tidigare på kvällen. Tåg 21.40, 22.40, 23.40 och inga
däremellan och heller inget 00.30 som vi hade i förra tidtabellen
åtminstone på veckosluten.
Och framför allt så tycker jag det är urfräckt av SJ att hänvisa till
nattbussarna utan att ha ordnat ett avtal med Swebus, så vi kan åka på våra
TiM- och månadskort på bussen. 100 kronor extra för att ta sig hem
samtidigt som man har outnyttjade resor på SJ-biljetten är minst sagt
irriterande.
Hälsningar
Kerstin

PS - jag tycker inte heller att det är så himla många mail, ett tiotal per
dag och det hanterar jag lätt. F ö behöver man ju inte läsa varenda mail om
man inte vill, det är ju bara att klicka bort om man inte har tid eller
lust just då.